Adres, ul. Lipowa 1, 11-200 Bartoszyce
Numer telefonu, 89 762 17 20
Grafika z herbem powiatu bartoszyckiego.

Nabór wniosków do programu – „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”

Powiat bartoszycki informuje o naborze wniosków do resortowego Programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego – „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego  –  edycja 2025 realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bartoszycach 

Kwota dofinansowania wynosi: 448 866,00 zł

Całkowita wartość wynosi: 448 866,00 zł

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej  jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym dla 15 osób z niepełnosprawnościami zamieszkujących teren powiatu bartoszyckiego, w tym:

  • 3 dzieci od ukończenia 2 roku życia do ukończenia  16 roku życia posiadające   orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji
  • 12 osób z niepełnosprawnościami posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44 z późn. zm.) w tym 8 osób z niepełnosprawnością sprzężoną

Przyznając usługi asystencji osobistej, w pierwszej kolejności uwzględnia potrzeby:

1) osób z niepełnosprawnościami samotnie gospodarujących, które nie mają możliwości korzystania ze wsparcia bliskich;

2) osób z niepełnosprawnościami wspólnie zamieszkujących i gospodarujących, które nie mają możliwości korzystania ze wsparcia bliskich.

Okres realizacji usług asystenckich: po dniu zawarcia umowy z asystentem do 20.12.2025r.

UWAGA: Zawarcie umowy z asystentem i rozpoczęcie przez niego  realizacji usług uzależnione jest od daty zawarcia umowy z Wojewodą Warmińsko-Mazurskim i otrzymaniu przez Powiat środków na realizację zadania.

Procedura rekrutacji do Programu:

Warunkiem dołączenia do Programu jest dostarczenie kompletu dokumentów:

  • Karty zgłoszenia do Programu
  • Kserokopii aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności
  • Wniosku o zatrudnienie na stanowisku asystenta
  • Oświadczenia uczestnika Programu o wskazaniu i akceptacji asystenta
  • Klauzuli informacyjnej (RODO PCPR) podpisanej przez uczestnika Programu
  • Zgody na przetwarzanie danych osobowych podpisanej przez uczestnika Programu   
  • Zgody na przetwarzanie danych osobowych podpisanej przez kandydata na asystenta
  •  Klauzuli informacyjnej (RODO Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej) podpisanej przez uczestnika  Programu
  • Klauzuli informacyjnej (RODO Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej) podpisanej przez kandydata na asystenta

Uwaga!

Od asystentów świadczących usługi na rzecz dzieci niepełnosprawnych od ukończenia 2 roku życia  do ukończenia  16 roku życia dodatkowo wymagane są następujące dokumenty:

  • Zaświadczenie o niekaralności
  •  Formularz dla celów uzyskania informacji  z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle seksualnym.

W/w dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie z opisem „Program Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego  – edycja 2025” w  Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Bartoszycach, ul. Limanowskiego 11, 11-200 Bartoszyce w sekretariacie pok. nr 16 w godzinach urzędowania
( 7.30 – 15.30) w terminie od  26.11.2024r. do 10.12.2024r.

UWAGA! Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bartoszycach  zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia wywiadu środowiskowego z wnioskodawcą (osobą z niepełnosprawnością) w miejscu jego zamieszkania.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bartoszycach poinformuje pisemnie o sposobie rozpatrzenia wniosku.

Ważne! 

Uczestnik Programu samodzielnie wskazuje asystenta, z wyłączeniem osób będących członkami rodziny. Za członków rodziny uczestnika na potrzeby realizacji Programu uznaje się wstępnych oraz zstępnych, krewnych w linii bocznej, małżonka, wstępnych oraz zstępnych małżonka, krewnych w linii bocznej małżonka, zięcia, synową, macochę, ojczyma oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu, a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z uczestnikiem.

Mile widziane jest posiadanie przez wskazanego asystenta kwalifikacji  w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta                                                lub udokumentowane co najmniej 6 miesięczne doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z  niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom  z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu.

Szczegółowe informacje na temat Programu można uzyskać pod nr tel. (89) 762 97 47

lub na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej:

https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1533,nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025

Więcej informacji o Programie znajduje się również w zakładce ZADANIA DOFINANSOWANE Z PAŃSTWOWYCH FUNDUSZY CELOWYCH  I BUDŻETU PAŃSTWA

DOKUMENTY DO POBRANIA :

Informacje